Jak zarządzać wizytówką Google własnej firmy?

Wcześniej opisałem, w jaki sposób usunąć niechciane zdjęcia z własnej wizytówki, wykonane przez klientów. Znacznie prościej ma się sytuacja, jeśli chcemy usunąć zdjęcia czy zmienić informacje, które dodaliśmy sami.

Weryfikujemy wizytówkę swojej firmy

Podstawową czynnością, jaką warto wykonać, jest weryfikacja własnej wizytówki Google [link].

Jeśli tego nie zrobimy, nadal możemy usunąć własne zdjęcie (np. posługując się procedurą jak przy usuwaniu cudzych zdjęć – link) albo zmodyfikować dane firmy (klikając „Zaproponuj zmianę” w wizytówce). Po weryfikacji będzie to jednak znacznie prostsze i nie będzie wymagało oczekiwania na sprawdzenie przez pracownika Google.

Aby zweryfikować wizytówkę własnej firmy, postępujemy wg następującej procedury:

  1. Jeśli wizytówki nie ma w mapach – tworzymy wizytówkę [link]
    • rozwiń menu po lewej stronie i kliknij „Dodaj swoją firmę” lub – klikając prawym przyciskiem myszki na mapie, z menu wybieramy „Dodaj swoją firmę”
  2. Jeśli wizytówka istnieje – zgłaszamy do niej prawo / weryfikujemy ją
    • logujemy się za pomocą swojego konta gmail, przechodzimy do map Google
    • wyszukujemy własną firmę w mapach Google
    • w wizytówce odszukaj i kliknij frazę „Zgłoś prawo do tej firmy” > „Zarządzaj”
    • dalsze etapy wymagają weryfikacji (zarówno w przypadku dodawania nowego miejsca jak i zgłaszania własności do wizytówki już istniejącej) za pomocą sms-a, maila, telefonu lub filmu (niekiedy kilku na raz). Dostępne metody zależą od różnych zmiennych (np. kategorii biznesu)
    • na wyniki weryfikacji możemy czekać do 7 dni, potem otrzymamy powiadomienie
    • istnieje metoda natychmiastowej weryfikacji poprzez Google Search Console – ta metoda opisana jest w dalszej części tego artykułu – link

Gdy już zweryfikujemy…

Po weryfikacji otrzymamy dostęp do pełnej edycji wizytówki. Na początek znajdźmy wizytówkę naszej firmy, wpisując w wyszukiwarce Google frazę „moja firma”. Prawdopodobnie łatwo znajdziemy stronę business.google.com, gdzie możemy zarządzać wszystkimi wizytówkami, które są przypisane do naszego konta.

Alternatywnie możemy po prostu wyszukać w wyszukiwarce Google nazwę naszej firmy, jeśli jesteśmy zalogowani naszym kontem w usługach Google, powinniśmy zobaczyć profil naszej firmy w postaci, jak na poniższej ilustracji (na podstawie profilu Virtualpro):

Mamy tutaj możliwość szybkiego dostępu do edycji poszczególnych elementów i informacji. Dokładny opis wszystkich elementów, które możemy edytować, znajduje się w tym artykule – link.

Przede wszystkim należy pamiętać, że Google ma także swoje zasady dotyczące umieszczanych przez nas informacji o naszej firmie i są one opisane w tym dokumencie – link. Jedna z podstawowych zasad jest taka, że firma może mieć tylko jeden profil (nie powinniśmy dublować wizytówek). Działalności prowadzone wyłącznie on-line nie mogą tworzyć swoich wizytówek.

Zmiany, które wprowadzamy do naszej wizytówki, mogą podlegać szybkiej weryfikacji przez Google, co trwa z reguły do 10 minut – link.

Leave Your Comment Here